کارتن لمینتی چیست ؟

کارتن های لمینتی همراه با چاپ یک بسته بندی کامل و با کیفیت را عرضه می کنند.

تعریف لمینت:

لمینت (Laminate) به روشی می گویند که در آن یک لایه مقوای چاپ شده روی ورق کارتن را می پوشاند و مهمترین دلیل انتخاب کارتن لمینتی زیبایی و چاپ با کیفیت آن می باشد.

لمینت نخستین بار در سال 1977 در کشور سوئد ساخته شد و برای اولین بار در سال 1980 در بازار در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.

لمینت یکی از مهمترین مراحل خدمات در زمینه کارتن سازی می باشد که نقش به سزایی در بسته بندی یک جعبه و یا کارتن فانتزی دارد

برای تولید کارتن لمینتی، مقوای چاپ شده ( پوستر چاپ شده) را که به وسیله دستگاه چاپ افست انجام گردیده با چسب سیلیکات یا صحافی و یا سلفون بر روی کارتن لمینت می کنند و بعد از این مرحله فرایند تولید روی مقوا آغاز می گردد. به این تکنیک به دلیل اینکه مقوای چاپ شده روی ورق کارتن را می پوشاند لمینت می گویند.

کارتن لمینتی به دو روش لمینت سرد و لمینت گرم تهیه می شود:

لمینت سرد:

دستگاه لمینت سرد در صنعت کارتن سازی جهت سینگل ،کارتن ٣لایه  و 5 لایه بِه وسیله چسب سیلیکات تا عرض های مختلف به صورت رول و شیت انجام می گیرددر برخی از محصولات بسته بندی به جای چسب سیلیکات از چسب سلفون و یا صحافی نیز استفاده میشود.

لمینت گرم:

جهت کارت ویزیت ،پوستر ها و منو غذا ها و کارت هدیه و غیره از سایز کوچک تا ابعاد بزرگتر و با توجه به نیاز مشتری انجام می گردد.

برای داشتن چاپی زیبا و با کیفیت بالا و تمام رنگ روی کارتن ابتدا باید طرح مورد نظر روی پوستر به وسیله دستگاه افست چاپ شود بعد پوستر های چاپ شده و آماده را روی کارتن خام بوسیله دستگاه لمینت چسباند و در انتها عملیات تبدیل را بر روی کارتن انجام داد.

به این گونه کارتن ها اصطلاحا کارتن لمینتی گفته می شود و با توجه به نوع محصول بسته بندی می توان از کارتن های دولایه، سه لایه و پنج لایه با فلوت های مختلف برای این محصول استفاده کرد.

از مزایای کارتن لمینتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام بالاتر نسبت به کارتن های معمولی
  • کیفیت چاپ بالاتر
  • شکیل تر بودن کار
  • دقت بالاتر و در نتیجه کار بی نقص تر

 

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند