تکنولوژی NFC ایمنی بهداشتی را در صنعت بسته بندی دگرگون می کند؟

همکاری اخیر بین سه شرکت Avery Dennison Smartrac، PragmatIC Semiconductor  و Schreiner MediPharm موجب شده است تا این سه شرکت تجربیات تخصصی خود در زمینه استفاده از تکنولوژی NFC در بسته بندی های هوشمند به منظور افزایش مراقبت های بهداشتی ترکیب کنند.

بسته بندی هوشمند

مدت هاست که نبرد بین جعل کنندگان و صنعت داروسازی به یک مسابقه تسلیحاتی تبدیل شده است. نگرانی های کاملاً قابل درک در مورد جعل و تقلب، ردیابی و در یک سال اخیر عواقب ناشی از بیماری COVID-19 و ترس از ایمنی همراهان، نیازمند ارائه راه حل های پیچیده و فزاینده ای در بسته بندی محصولات است.

طبق گفته این سه شرکت، اینجاست که فناوری NFC می تواند نقش مهمی در افزایش سلامت محصولات بسته بندی داشته باشد.

NFC چیست؟

NFC امکان برقراری ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی را در فاصله 4 سانتی متر یا کمتر فراهم می کند. این تکنولوژی می تواند برای پرداختهای ایمن، تبادل اطلاعات دیجیتالی و - البته - برای برچسب های بسته بندی مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای استفاده از NFC در بسته بندی محصولات

سه شرکت Avery Dennison Smartrac، PragmatIC Semiconductor  و Schreiner MediPharm معتقدند استفاده از NFC صرفاً برای اهداف امنیتی مانند احراز هویت و شواهد دستکاری نیست و همانطور که خواهیم دید، آنها معتقدند که فناوری NFC می تواند طیف گسترده ای از مزایا را نیز برای مصرف کنندگان فراهم کند؛ از سفارش مجدد آسان تا راهنمایی های سریع و گروه های پشتیبانی رسانه های اجتماعی، همه با ضربه زدن روی یک تلفن هوشمند مجهز به NFC امکان پذیر خواهد بود.

عامل هزینه در استفاده از NFC

فاکتور هزینه به ویژه در هنگام اجرای عملی در بازار بسیار مهم است. تا کنون، این نوع عملکرد به دلیل قیمت بالای NFC و تراشه های آنها به محصولات با ارزش بالا (یا پر خطر) مانند داروهای بیولوژیک محدود شده است. اگر قیمت پایین بیاید، درنتیجه می توان این تراشه ها را در محصولات مراقبت های بهداشتی "روزمره" با ارزش پایین تر مانند: بسته بندی قرص ها، برچسب زدن به مواد تزریقی در ویال های سرنگ و غیره مورد استفاده قرار داد.

استفان ویدمن، مدیر بازاریابی استراتژیک و توسعه تجارت در Schreiner MediPharm ، می گوید: "برای برخی از داروهای بیولوژیک، به راحتی مجبورید چندین دلار بپردازید. و اگر فکر می کنید که این برچسب موجب کاهش بخش کوچکی از هزینه است ، بنابراین استفاده از NFC برای آنها توجیه می شود. از طرف دیگر، اگر ما در مورد محصولات کم هزینه صحبت می کنیم - به عنوان مثال واکسن COVID-19 -  پس این یک داستان متفاوت است. هزینه هر واحد می تواند کمتر از 20 دلار باشد بنابراین برچسب به یک بخش قابل توجه از ساختار هزینه تبدیل می شود. در این صورت، ما برای توجیه هزینه اضافی به راه حل کم هزینه یا دلیل بسیار محکمی نیاز داریم."

افزایش امنیت

NFC به عنوان نوعی فناوری برچسب گذاری RFID مورد استفاده قرار می گیرد، اما می تواند به عنوان یک مولفه برتر شناخته شود ، زیرا این تکنولوژی دارای امکانات عملکردی بالاتری است. به همین دلیل بسیاری آن را یک فناوری کلیدی برای پیشروی صنعت داروسازی می دانند.

استفان می گوید ، زیبایی NFC در دسترس بودن بسیار زیاد تلفن های هوشمند است که به عنوان دستگاه های خواندن عمل می کنند. این برچسب ها همچنین حاوی یک کد محصول منحصر به فرد هستند که به وضوح یک مزیت برای کل زنجیره تامین از نظر امنیت ، احراز هویت و ردیابی است. به عنوان مثال ، به وضعیت COVID فکر کنید: متأسفانه ، در حال حاضر واکسن های جعلی وجود دارد و واضح است که - هم از نظر سستی اعتماد به برنامه واکسن و هم از نظر مواد مضر داروهای تقلبی - واقعاً بسیار خطرناک است.  ویژگی های داخلی ساخته شده توسط NFC می تواند راهی برای مقابله با این تهدید خاص باشد.

فرصت های بیشتر

با توجه به مطالب فوق ، به نظر واضح است که توانایی افزودن قابلیت NFC به داروهای روزمره با هزینه کمتر، فرصتی بزرگ برای این صنعت خواهد بود. البته این همه ماجرا نیست و در زمینه های دیگر فرصت های زیادی وجود دارد.

 

مطمئناً این یک فناوری باعث اختلالاتی است که در ماه های آینده چشم به راه آن خواهیم بود. اما کاملاً جدا از پتانسیل اخلال در صنعت، باید اضافه کنم که این پروژه یک نمونه عالی از مواردی است که می تواند از طریق همکاری عملی در سراسر زنجیره تأمین حاصل شود - چیزی که امیدواریم در سالهای آینده بیشتر و بیشتر شاهد آن باشیم.

منبع: packagingeurope

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند