اهمیت بسته بندی در فروش محصول و رقابت در بازار

در تمامی صنایع، طراحی فوق العاده مهم است، اما قابلیت بسته بندی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در اینجا آنچه که یک بسته بندی خوب برای محصول موجود در آن باید انجام دهد اشاره شده است:

محافظت: هدف اصلی بسته بندی محصول، محافظت محتوای آن در هنگام حمل و نقل، در انبارها یا در قفسه فروشگاه ها است. بنابراین، بسته بندی محصول باید مطمئن و محکم باشد، تا از دستکاری محصول جلوگیری شود.

جذابیت: وقتی مصرف کنندگان محصولات شما را در قفسه ها می بینند، باید به اندازه کافی جذاب باشد تا توجه آنها را جلب کند. این کار را می توان با استفاده از برخی از طرح های رنگی، طرح های پیچیده یا کارتن های سفارشی که هم کاربردی و هم جذاب هستند، انجام داد.

اطلاعات: بسته بندی همچنین باید شامل اطلاعاتی در مورد محصول باشد، از جمله نحوه استفاده از آن، مواد تشکیل دهنده آن یا تاریخ انقضا. درج این اطلاعات بر روی کارتن به مشتریان کمک می کند بدون نیاز به صحبت با دستیار فروشگاه، تصمیم بگیرند که می خواهند محصول شما را خریداری کنند یا نه.

تمایز: بسته بندی همچنین به برندها کمک می کند تا محصولات خود را از طریق لوگو، رنگ و یا شکل از محصولات مشابه متمایز کنند. طراحی های نوآورانه باعث برجسته شدن محصول شما و جلب مشتری می شود.

 

چرا طراحی بسته بندی مهم است؟

بسته بندی محصول، بیش از هر چیز، یک ابزاری کاربردی است، اما در عین حال معنایی فرا تر از ارائه محصول و معرفی آن برند است. این بسته بندی است که از طریق طراحی، مصرف کننده را راضی به خرید یا عدم خرید یک محصول می کند.

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، برخوردهای اول اهمیت زیادی دارند، به ویژه هنگامی که محصول شما باید در دریایی از محصولات مشابه برجسته شود. طراحی بسته بندی چشم نواز، محصول شما را از سایرین در بازار متمایز می کند، چه در قفسه های فروشگاه ها و چه در صفحات یک وب سایت تجارت الکترونیکی. این اولین فرصتی است که شما می توانید مصرف کنندگان را به خود جلب کرده و باعث شوید برند شما را بشناسند، پس تا آنجا که می توانید از آن بهره مند شوید.

همچنین بخوانید:

کارتن لمینتی چیست؟

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند