مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی چیست؟

کاغذ از مهمترین ماده اولیه در صنعت کارتن سازی به شمار می رود

اگر خط تولید کارتن سازی را راه اندازی کنید باید قبل از آن  به فکر بر طرف کردن نیاز اولیه کارخانه یعنی ماده اولیه آن کاغذ باشید.

کاغذهایی که برای تولید کارتن استفاده می شود با توجه به اینکه در کدام لایه از کارتن استفاده شود، متفاوت خواهند بود. مثلا لایه رویی کارتن از قسمت های مهم کارتن به شمار می رود که خود شامل دو بخش است وزن این کاغذ برای لایه بیرونی مقوا بسیار مهم است و باید 100 تا 350 گرم باشد.

لایه کنگره دار نیز در نوعی از کارتن ها وجود دارد که به صورت لایه ای موج دار می باشد و وزنی بین 112 تا 180 گرم را دارد. این لایه موجب سفتی کارتن می شود.

کاغذی که در لایه داخلی کارتن در خط تولید کارتن سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لایه درونی کاغذ در برابر رطوبت مقاومت دارند کاغذهای این لایه می توانند از الیاف بازیافتی ساخته شوند ولی از نظر بهداشتی باید در حد مطلوبی باشند زیرا ممکن است در این کارتن ها مواد خوراکی قرار بگیرند.

در واقع مواد بازیافتی کارتن های مصرف شده ای هستند که بعد از جمع آوری و انجام مراحلی در کارخانه های مخصوص دوباره به کاغذ تبدیل می‌شود و در تولید کارتن مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا کارتن ها از کاغذ هایی که مستقیما از چوب تولید شده اند، ساخته می شود.

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند