کارتن میوه و صیفی جات

بسته بندی های میوه ها و صیفی جات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند آن هم به دلیل آسیب پذیری بالایی که این محصولات دارند.

برای نگهداری از این محصولات باید از سردخانه ها استفاده کرد و افرادی که این کار را انجام می دهند باید تجربه و تخصص زیادی داشته باشند. کارتن میوه و صیفی جات صادراتی را با کمک کانتینرهای یخچال دار به کشورهای مختلف صادر می شوند به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب دیدن و له شدن میوه ها و صیفی جات، کارتن هایی طراحی می کنند که در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان دهند.

برای ساخت این کارتن ها ابعاد استانداری وجود دارد که کارتن سازی ها بر اساس آنها کارتن های میوه و صیفی جات را طراحی و تولید می کنند. این کارتن ها باید جای دست داشته باشند تا در هنگام جابجایی دچار مشکل نشوند.

کارتن میوه مناسب علاوه بر اینکه از میوه نگهداری می کند، فروش میوه و محصول را افزایش می دهد؛ زیرا کارتن اگر زیبا و شکیل باشد نگاه مشتری را به سمت خود جذب می کند. روان شناسان معتقدند که اگر با اولین نگاه رضایتی در وجود انسان شکل بگیرد، این رضایت سبب می شود تا انسان همواره به دنبال همانی برود که رضایتش را جلب کرده است همین امر موجب می شود تا مشتریان از بین برند های مختلف، برند شما را انتخاب کنند و در نتیجه، فروش شما افزایش پیدا می کند.

انواع بسته بندی

  1. چوب پالت: استفاده از چوب پالت در واقع پایه و اساس تمام بسته بندی ها است.
  2. بسته بندی های چوبی: گاهی برای بسته بندی میوه ها از جعبه های چوبی استفاده می کنند که این نوع بسته بندی برای تولید کننده ها هزینه بسیار زیادی را نسبت به دیگر بسته بندی ها متقبل می شوند، بنابراین زیاد توصیه نمی شود.
  3. بسته بندی کارتنی: بسته بندی کارتنی رایج ترین نوع بسته بندی است و بیشتر از کارتن های مقوایی استفاده می شود. در مورد بسته بندی میوه ها از کارتن های مقوایی که به صورت 3 لایه و 5 لایه به همراه دو لایه کرافت هستند استفاده می شود. لایه کرافتی که استفاده می شود قابل بازیافت بوده و در برابر رطوبت از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.

به طور کلی می توان گفت که بیشتر تولید کنندگان ترجیح می دهند که از بسته بندی های کارتنی استفاده کنند چرا که این نوع بسته بندی ها از مقاومت بالایی برخوردار اند، از لحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند و از همه مهمتر می توان بر روی آنها طرح های مد نظر خود را چاپ کرد تا بدین وسیله مشتریان بیشتری را به سمت محصولات خود جذب کنند و برند خود را به افراد معرفی کنند.

جعبه و کارتن بسته بندی انواع مختلف صیفی جات

صیفی جات انواع مختلفی دارد که شامل خربزه، کدو، گوجه فرنگی، خیار، هندوانه، طالبی، بادمجان و … می باشد. این محصولات بعد از برداشت باید در بسته بندی های مناسبی قرار بگیرند و به بازار ارائه شوند. کارتن های بسته بندی صیفی جات معمولا کارتن های سه لایه و پنج لایه هستند. اغلب برای صادرات صیفی جات از کارتن های پنج لایه استفاده می کنند. کارتن های میوه و صیفی جات بدون چاپ و یا با چاپ مخصوص آن هم به صورت لمینتی تولید می شوند و در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرند.

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند