فرآیند تولید کارتن BOD

هسته اصلی فرآیند BOD یک ماشین تولید جعبه کارتنی با استفاده از ورق های آکاردلونی (فلوت) است

در اوایل سال ۲۰۱۸ شرکت west rock که یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد بسته بندی با درآمد سالانه ا میلیارد دلار است-  شرکت پلیموث پکیجینگ، واحد تجاری تولید جعبه بر اساس تقاضا (درخواستی) یا) Box on demond) BOD) را به همراه یک شرکت ایتالیایی دیگر به نام بانوتک panotec SRL خرید که در زمینه BOD فعالیت می کند. شرکت پانوتک تجهیزات ساخت جعبه های کارتنی را تولید می کند. شرکت وست راک حقوق انحصاری توزیع تجهیزات پاتوتگ در آمریکا و کانادا را نیز از آن خود کرده است.

 این ماشین با چهار عرض متفاوت عرضه می شود، کوچکترین عرضی آن ۵۵ اینچ است و بزرگترین ماشین معادل عرض ۹۷ اینچ دارد. برخی از این ماشین ها را می توان به گونه‌ای پیکربندی کرد که همزمان چندین ورق با عرض های مختلف را تبدیل به جعبه‌هایی با ابعاد مختلف کند.

مدل های ماشین ها متفاوت اند، به طور میانگین هر دستگاه قادر است در هر دقیقه تا ۱۰ جعبه درست کند. یک سیستم کامل معمولا شامل ماشین تولید ورق کارتن، ماشین اتوماتیک جعبه چسبانی، نرم افزار طراحی و تعیین ابعاد جعبه برای تولید، تیغ‌زنی و جعبه چسباتی و چاپ می شود. علاوه بر اینها آپشن های مختلف دیگری را نیز می توان به دستگاه اضافه کرد.

شرکت BOD از این محاسبه برای تعیین هزینه، در ازای هر متر مربع مبلغی را تعیین می کند و در قرارداد قید می کند. البته باطله را نیز باید در نظر گرفت ولی به طور میانگین مبنای محاسبه جعبه های کوچکتر است. بر همین اساس مصرف ورق های کنگره ای بسیار کمتر از جعبه های استاندارد از پیش ساخته خواهد بود. از آنجایی که جعبه براساس ابعاد کالا تولید می شود، در هزینه های ارسال و حمل ونقل صرفه جویی به عمل می آید و در بسیاری از موارد به نایلون های حبابی با دانه های فوم ضربه گیر نیازی نیست و یا در مقیاس کمتری مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال بعضی مشتری ها تا ۲۵ درصد از میزان بسته‌بندی خود کاسته اند و برخی دیگر نیز بیش از ۱۸ درصد در هزینه خرید ورق های کنگره ای خود صرفه جویی کردند. یک سازنده نیز تا ۹۴ درصد از میزان باطله و دورریز خود که معمولا مورد استفاده قرار نمی گرفت و صرفه جویی کرده است. از سوی دیگر با استفاده از جعبه های کاملا متناسب با اندازه کالا، مشتریان نیز به طور میانگین ۲ دلار در هر جعبه صرفه جویی می کنند.

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند