کارتن قهوه ای یا کارتن بدون چاپ چیست

کارتن قهوه ای که به آن کارتن بدون چاپ گفته می شود که به صورت ساده تولید و عرضه می شوند، معمولا برای بسته بندی هایی که نیاز به کارتن مادر دارند مورد استفاده قرار میگیرند.

کارتن های مخصوص بسته بندی کالا و ارسال آن می توانند در انواع رنگ های قهوه ای، سفید و طلایی و همچنین داشتن چاپ دلخواه تولید می گردند که کارتن های قهوه ای یکی از پرکاربرد ترینها در صنعت کارتن سازی محسوب می شوند.

کارتن قهوه ای سه لایه

کارتن قهوه ای معمولا در سه لایه تشکیل می شوند، حال میخواهیم بدانیم که اصلا کارتن سه لایه که اصطلاحا به آنها (سه لا) میگویند چه نوع کارتنی است و کاربرد آن چیست؟

جنس فوقانی و لایه ی زیرین این کارتن (liner) و لایه ی میانی آن از جنس (flutes) است که با چسب بهم متصل شده اند. می دانید که جنس ورق های فلوت و لاینر متفاوت است و تفاوت آنها در استحکام کارتن ها نقش دارند، صرف نظر از جنبه ی زیبایی و جذابیت یک کالا که نقش بسزایی در تبلیغات دارند کیفیت و جنس مرغوب کارتن نیز مهم می باشد زیرا می بایست از محصول در برابر انواع آسیب ها از جمله: ضربه، رطوبت و غیره محافظت کند.

طراحی کارتن قهوه ای

در بیشتر مواقع سادگی بهترین گزینه است این موضوع در تولید کارتن نیز صدق می کند. کارتن قهوه ای به دلیل سادگی ظاهری که دارد حس طبیعی بودن را به مشتری القا میکند که میتواند با چاپی که بر روی آن می خورد به نوعی معرفی محصول را هم تکمیل کند تا مصرف کننده بداند نام تجاری یا همان برندی که از آن خرید کرده است چیست.

درست است که استفاده از ذوق و سلیقه طراح در طرح و رنگ بسیار مهم است و در بخش صادرات اهمیت ویژه ای دارد به گونه ای که محصول اولیه با بسته بندی خود مورد نقد و بررسی قرار گرفته و یا حتی قضاوت میشود تا خریداری شود یا خیر، اما این مدل کاتن ها به علت داشتن هزینه ی کمتر و مقرون به صرفه تر بهترین گزینه ی مصرفی هستند.

موارد استفاده کارتن قهوه ای

کارتن های قهوه ای معمولا به دلیل نداشتن چاپ یا استفاده نکردن از طرح و رنگ برای مواردی که توجیح اقتصادی قابل توجهی ندارند و هم برای افزایش صرفه اقتصادی و کاهش هزینه های تمام شده جهت ورود به بازارهای داخلی و یا صادرات به بازارهای خارجی استفاده می گردند. همانطور که گفته شد کارتن های قهوه ای که به آنها کارتن ساده یا آماده نیز می گویند، بیشتر در اداره پست برای بسته های پستی مصرف می شوند.

کارتن قهوه ای که نام دیگر آن کارتن آماده نیز هست می تواند در اسباب کشی و یا کارتن مادر محصولات دیگر استفاده میشوند.

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند