اهمیت ظاهر بسته بندی در صنعت کارتن سازی

مطالعات نشان می دهند بسته بندی محصول تصمیم مشتری برای خریدن یا نخریدن یک محصول را تحت تأثیر قرار می دهد.

 اگر بسته بندی به خوبی طراحی شود و ظاهر دل انگیزی داشته باشد، می تواند به یک ابزار مؤثر بازاریابی تبدیل شود که به شما کمک می کند مشتریان جدیدی به دست آورید و در آینده آن ها را حفظ کنید.

اساس طراحی ظاهر بسته بندی

ظاهر بسته بندی تأثیر مستقیمی بر روی درک مشتری از یک محصول دارد. اگر محصولات خود را در یک بسته بندی بی کیفیت عرضه کنید و فضای داخلی بسته بندی ظاهری نا مرتب و به هم ریخته داشته باشد، این احتمال وجود دارد که مشتری فکر کند محصول شما هم مثل بسته بندی تان بی کیفیت است. البته برعکس این موضوع هم صادق است. استفاده کردن از جعبه های با کیفیتی که به قد و قواره محصول شما باشند، یک فضای داخلی مرتب با چیدمان درست و زیبا و نوار چسبی که به بهترین شکل بسته بندی را مهر و موم کرده، می تواند نظر مشتریان را درباره محصول شما تغییر دهد. اما ما روش های بهتری هم برایتان سراغ داریم. اگر می خواهید از بابت تمیز و مرتب بودن بسته بندی هایتان اطمینان یابید بهتر است از جعبه هایی با زبانه های قفل شوند یا نوارهای پشت چسب دار بهره بگیرید.

بسته بندی های رنگی و بسته بندی با چاپ اختصاصی

اکثر بسته بندی هایی که روی قفسه فروشگاه ها می بینیم به رنگ قهوه ای یا سفید هستند اما به این معنا نیست که جعبه های سفید یا قهوه ای تنها گزینه ای هستند که شما در اختیار دارید. با توجه به این که بسته های دارای چاپ اختصاصی و برند دار بیش از هر زمان دیگری رواج یافته اند، بسیار مهم است بسته بندی هایی طراحی کنید که در یاد و خاطره مشتریان حک می شوند و شما را متمایز از رقبا جلوه می دهند. یک راه فوق العاده عالی برای انجام دادن این کار، چاپ کردن لوگو، شعار، تصویر و طرح برند شما بر روی بسته بندی ها و جعبه ها است.

با این کار هم بر زیبایی های ظاهری بسته بندی می افزایید که قرار است معرف برند شما در نظر مشتریان باشند، هم کمک می کنید برند شما بیشتر دیده شود و به شهرت برسد. استفاده از رنگ ها یک راهکار فوق العاده برای سرزنده نشان دادن بسته بندی ها و جلب کردن توجه مشتریان است اما حتی یک چاپ ساده و مشکی رنگ هم می تواند ظاهر کلی بسته بندی را متحول کند. البته فقط روی جعبه های مقوایی نیست که شما می توانید چاپ بگیرید. می توانید طرح یا لوگوی اختصاصی خود را بر روی نوارچشب، کیسه های پستی، ساک حمل و سایر اشکال بساه بندی چاپ کنید. فقط مطمئن شوید تصاویری که بر روی بسته بندی تان چاپ کرده اید یا متن هایتان واضح و قابل خواندن باشند و مشتریان را با بارانی از اطلاعات کلافه نکنید.
اگر دوست ندارید طرحی اختصاصی بر روی بسته بندی ها چاپ کنید، می توانید به جای بسته بندی های سفید و قهوه ای از بسته بندی هایی با رنگ های متنوع استفاده کنید، بسته بندی های کوچکتری همچون جعبه های پستی در رنگ های متفاوت در بازار عرضه می شوند و می توانند ظاهر بسته بندی شما را بهبود بخشند و میان شما و رقبایتان تمایز ایجاد کنند.


کرافت

کاغذ کرافت یک محصول بسته بندی بی نظیر است که می توانید از آن به عنوان پرکننده فضای خالی جعبه بهره بگیرید تا از محصولتان در حین حمل و نقل محافظت کرده باشید. شرکت های بسیاری هستند که دوست دارند حال و هوایی روستایی به بسته بندی هایشان بدهند و کاغذ کرافت ایده فوق العاده ای است که آنها را به این منظور می رساند. آن ها می توانند از پاکت کرافت، نوار چسب کرافت یا کاغذهای کرافت برای بسته بندی کردن محصولات بهره بگیرند.


بسته بندی هایتان را ارتقا دهید

چاپ کردن طرح های مختلف بر روی بسته بندی ضرورت دارد اما علاوه بر آن باید اطمینان یابید که بسته بندی خوب و با کیفیتی انتخاب کرده اید و بسته بندی می تواند در فرآیند حمل و نقل دوام بیاورد. اگر به این نتیجه رسیده اید که بسیاری از بسته بندی هایتان در حین حمل و نقل آسیب می بینند می توانید بسته بندی های خود را ارتقا داده و از بسته بندی های قوی تری استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید به جای جعبه های مقوایی تک جداره از جعبه های دوجداره استفاده کنید تا بسته بندی هایتان آسیب کمتری ببینند و دیدگاه مشتریان نسبت به بسته بندی و برند شما تغییر کند. علاوه بر آن می توانید قدرت و استحکام جعبه هایتان را ارتقا دهید، می توانید با استفاده از گزینه هایی همچون جعبه های دارای زبانه قفل شونده یا نوار پشت چسب دار مخصوص پلمپ کردن درب جعبه ظاهر کلی بسته بندی را بهبود بخشید چون در این صورت دیگر نیازی نیست با کلی نوارچسب همه فلاپ های جعبه را چسب کاری و درب جعبه را پلمپ کنید. این جعبه ظاهری تمیز و مرتب به بسته بندی شما می بخشند.

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند