نوآوری در بسته بندی رشد و پایداری تجارت الکترونیکی را امکان پذیر می کند

کار با 3 PL (تدارکات شخص ثالث) می تواند به شما کمک کند بسته بندی ای را ایجاد کنید که موجب بهبود پایداری و کاهش هزینه شده و تجربه مشتری مورد نظر را منتقل کند.

تا همین اواخر ، بهینه سازی بسته بندی تا حد زیادی نادیده گرفته می شد زیرا مارک ها و خرده فروشان در تلاش بودند که با افزایش تقاضای تجارت الکترونیکی، انتظارات مشتری برای تحویل سریعتر برآورده سازند.

اکنون بسته بندی به یکی از بالاترین اولویت های بسیاری از ارائه دهندگان تجارت الکترونیکی تبدیل شده است. مصرف کنندگان نهایی صدای خود را به گوش رسانده و از ارائه دهندگان خواستار تمرکز بر ضایعات و بازیافت بسته های تجارت الکترونیکی دریافتی شده اند.

تأمین کنندگان برای دستیابی به تأیید ذینفعان داخلی و خارجی با پرداختن به اهداف پایداری که اغلب در تضاد هستند ، به چالش کشیده می شوند.

افزایش تمرکز بر بسته بندی حاصل از 3PL های برجسته مانند DHL Supply Chain نوآوری های جدیدی را ایجاد کرده است که مارک ها و خرده فروشان را قادر می سازد هزینه ها را از زنجیره تامین خارج کنند در حالی که به مسائل مربوط به پایداری می پردازند تا تجربه متمایز مشتری را منتقل کنند.

 

در اینجا سه ​​مورد از امیدوار کننده ترین استراتژی های پایداری آورده شده است:

بهینه سازی کارتن

تحقیقات انجام شده توسط زنجیره تامین DHL نشان داد که به طور متوسط ​​24٪ از حجم بسته تجارت الکترونیکی فضای خالی است.

برای حل این چالش رویکردهای جدید مبتنی بر فناوری پدید آمده است. استفاده از الگوریتم های پیچیده بهینه سازی کارتن همراه با رویکرد تقاضا برای بسته بندی در مرکز توزیع به برندها و خرده فروشان کمک می کند تا بسته مناسب را در زمان مناسب برای هر بار حمل، کاهش هزینه های حمل و نقل، به حداقل رساندن ضایعات و اطمینان از محافظت از محصول تهیه کنند.

بسته بندی های قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت

بسته بندی قابل استفاده مجدد، یک سیستم حلقه بسته ایجاد می کند که در آن سفارشات در یک بسته قابل استفاده مجدد به مشتری ارسال می شوند و سپس از طریق پست یا از طریق یک محل انتقال بازگردانده می شوند. هنگامی که بسته مرجوعی در مرکز توزیع دریافت شد، پاک می شود، کیفیت آن بررسی و برای سفارش بعدی آماده می شود.

قابلیت بازیافت مواد نیز در حال بهبود است. زنجیره تامین DHL به طور فعال با تولیدکنندگان در حال کار است تا راه حل های پلی کیسه قابل بازیافت را تولید کند که حمل کنندگان را قادر می سازد تا اهداف پایداری خود را به دست آورند در حالی که از این گزینه بسته بندی مقرون به صرفه استفاده می کنند.

مدیریت بسته بندی یکپارچه

اتخاذ رویکردی از انتها به انتهای مدیریت بسته بندی در مرکز توزیع ، بسته بندی را با سایر فرایندهای زنجیره تامین به طور موثر ادغام می کند. این کار اجازه می دهد تا کارکنان مدیریت در مرکز توزیع به اشتراک گذاشته شوند، اطمینان حاصل شود که طراحی بسته بندی با منابع حمل و نقل مطابقت دارد و انعطاف پذیری را برای تصمیم گیری در مراحل آخر بر اساس تغییر شرایط فراهم می کند.

تحقق، بسته بندی و حمل و نقل فرآیندهای کاملاً متصل به هم هستند و تغییرات اندک در اندازه و طرح بسته بندی می تواند منجر به صرفه جویی عظیم در مناطق دیگر شود بدون اینکه عملکرد بسته بندی به خطر بیفتد.

اتخاذ یک رویکرد جامع در بسته بندی، موجب می شود که تأثیر هر تغییر بر روی کل فرآیند کاملاً در نظر گرفته شده است. همچنین امکان شناسایی ناکارآمدی ها در داخل زنجیره تأمین را فراهم می کند، جایی که می توان برای ایجاد بیشترین سود تغییرات ایجاد کرد.

بسته بندی یکی از پیچیده ترین و مهمترین فرآیندهای تحقق تجارت الکترونیکی است که از هزینه های حمل و نقل تا تجربه مشتری تأثیر می گذارد.

منبع: inboundlogistics

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند