با صنعت بسته بندی محصولات بیش تر آشنا شوید

صنعت بسته بندی امروزه نقش ویژه ای در زندگی روزمره ما دارد. بسته بندی مواد غذایی، محصولات صنعتی، دارویی و پزشکی و ... تنها بخش کوچکی از این صنعت بزرگ است.

صنعت بسته بندی محصولات، صنعتی آمیخته از علم، هنر و فناوری است. بسته بندی محصولات اعم از بسته بندی میوه، بسته بندی مواد غذایی و .. علاوه بر استحکام به منظور محافظت از کالا، باید از حیث طراحی بسته و خلاقیت به کار رفته در آن توجه مشتریان را به کالا جلب نماید. 

از نکات مهم دیگر در صنعت بسته بندی، رعایت بهداشت در تمام حوزه‌های بسته بندی چه غذایی و چه غیر آن است  که باید مورد توجه قرار بگیرد، اما این موضوع در زمینه بسته بندی مواد غذایی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

قابلیت چاپ در کارتن سازی

ارائه اطلاعاتی در مورد کالای مورد نظر از اهداف مهم در بسته بندی کالاها است . این اطلاعات می تواند بسته به نوع کالای مورد نظر متفاوت باشد . طرز استفاده ، نحوه نگهداری ، مشخصات کالا ، ترکیبات ، تاریخ تولید و تاریخ انقضا و بسیاری موارد دیگر که می توان از این طریق به مشتری ارائه کرد . 

قابلیت چاپ در کارتن نسبت به مقوا جای تامل دارد اما با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در عرصه چاپ، امکاناتی فراهم آمده است که با استفاده از ۴ رنگ چاپی  ، تونالیته رنگی بیشماری ایجاد شود .

هدف بسته بندی

هدف نهایی بسته بندی محافظت از محصول و جذب مشتری جهت فروش آن است. فرآیندی که شامل طراحی بسته، ارزیابی، تولید و در نهایت بسته بندی می‌شود.

همانطور که اشاره شد، اصلی ترین هدف بسته بندی محافظت از کالا است. بسته ها با پوشش حفاظتی مناسب می‌توانند ضامن کیفیت محصول و سلامت آن باشند و از دستبرد به کالا هم جلوگیری کنند.

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند