کارتن محصولات لبنی

بسته بندی و شکیل بودن کارتنهای بسته بندی در تمامی صنایع مهم است اما در صنایع غذایی به طور خاص به جعبه مواد غذایی (کارتن بسته بندی) اهمیت داده می شود. چرا که با هدف محافظت و ایجاد مقاومت در برابر ضربه و نیازهای بیولوژیکی مواد غذایی ارائه می شود.

بسته بندی محصولات لبنی در بازارهای فعلی به شکل های مختلفی موجود است. هر کدام از این بسته بندی ها مدل های مختلفی دارند و در رنگها و طرح های مدرن و جذاب تولید می شوند.

به همراه داشتن بسته بندی در لبنیات این اطمینان را به مصرف کننده می دهد که ماده ی موردنظر از لحاظ بهداشتی در صحت و سلامت کامل بوده و دچار آلودگی های محیطی نشده است.

محصولات لبنی به دلیل نگه داری در سردخانه ها، از بسته بندی های شیشه ای و پلاستیکی استفاده می کنند. چرا که کارتن و مقوا جذب نم و رطوبت  بالایی در این مکانها دارند و پک های کارتنی و مقوایی در برابر آنان نفوذپذیرند. اما می توان گفت تقریبا همه محصولات لبنی توسط کارتن مادر توزیع می شوند.

درست است که برای بسته بندی لبنیات از جنس هایی به غیر از کارتن و مقوا استفاده می گردد اما برای توزیع انبوه آنها به کارتن مادر احتیاج است.

کارتن های آسپتیکی

این کارتن ها از ورقه های بسته بندی مایع فویل و پلی اتیلن بوده که از آن ها به عنوان پوشش و جلد مایعات استفاده می شود.

بسته بندی های کارتنی شیر یا آب میوه هایی از این نوع کارتن ها استفاده می کنند.

مقوای کاغذی که کارتن های اسپتیک را با آن می سازند ثبات و استحکام زیادی دارد. در این نوع از کارتن بسته بندی 6 لایه محافظتی از جنس های کاغذ، آلومینیوم و پلی اتیلن استفاده شده است.

 

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند