از کارخانه کارتن سازی و صنعت کارتن سازی چه می دانید؟

ساختار کارتن بسیار ساده است. گاهی کارتن ها به شکل 3 لایه و 5 لایه تولید می شوند که به آنها ورق سینگل گفته می شود. هر تولید کننده کارتن باید یک دستگاه خط برش کارتن را برای شروع داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های صنایع بسته‌بندی، صنعت کارتن سازی و جعبه سازی است. استفاده از کارتن برای بسته‌بندی انواع محصولات، از زمان‌های گذشته به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های بسته‌بندی رواج داشته است.

در فرآیند کارتن سازی، ابتدا ورق کارتن از رول کاغذ تولید می‌شود. در ادامه ورق کارتن به منظور حفاظت از محصول به شکل مناسب و متناسب با ابعاد محصول به صورت باکس و جعبه طراحی و تولید می‌شود. در انتها با توجه به سلیقه بازار، زیبایی و کاربردهای تبلیغاتی به روش‌های مختلف چاپ و رنگ آمیزی می‌شود.

تخصص و تجربه مرتبط و همچنین کمک گرفتن از نیروهای متخصص در این شغل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه کارخانجات کارتن سازی متعددی در سطح کشور راه اندازی شده اند. این صنعت به طرز چشمگیری افزایش یافته به طوری که بسته بندی های کارتنی و مقوایی جای پلاستیک و نایلون را گرفته اند.

در بعضی از کارخانه های کارتن سازی این امکان وجود دارد که مواد اولیه و خمیر کاغذ را از چوب تهیه کنند که ورق کارتنی که تولید می شود از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار است به این ورق کرافت می گویند چون که مواد اولیه ی آن از چوب است. 

تولید ورق کارتن یکی از اجزایی است که بدون آن عملا کارتن سازی مفهومی ندارد. برای تولید هر نوع کارتن چه فلکسویی و چه لمینتی نیاز به تولید ورق کارتن است.

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند