کارتن کشمش و شیوه طراحی آن

کشمش میوهای مغذی و پرطرفدار است که میتوان آن را به صورت خشک شده در کنار سایر خشکبار مصرف کرد.

از مزیت‌های کشمش این است که در کنار سایر خشکبار، در همه فصول سال و در بیشتر فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی یافت می‌شود. در کنار تولید و فروش کشمش، عرضه و همچنین خرید کارتن کشمش نیز برای بسته‌بندی و حمل‌ونقل موردتوجه عرضه‌کنندگان و خریداران قرار می‌گیرد.

کشمش‌ها در کارتن‌های ویژه حمل‌ونقل خشکبار برای صادر شدن به نقاط مختلف ایران و جهان، بسته‌بندی و آماده می‌شوند. بسته‌بندی صحیح و مناسب ازاین‌جهت اهمیت دارد که محصولات باید از ورود رطوبت و گرما در امان بمانند؛ بنابراین، اصول خاصی برای بسته‌بندی کشمش و سایر خشکبار وجود دارند. اگر علاقه‌مند به اطلاع از نحوه بسته‌بندی و خرید کارتن کشمش هستید، این مقاله می‌تواند راهنمای شما در خریدی آسان و مطمئن باشد.

اهمیت بسته بندی خشکبار

اهمیت بسته‌بندی خشکبار برای محافظت از اصالت و کیفیت محصول

اهمیت و نکات طراحی کارتن بسته‌بندی کشمش

طراحی حرفه‌ای کارتن‌های بسته‌بندی، به‌اندازه کیفیت محصول از اهمیت برخوردارند. این نکته ازاین‌رو اهمیت دارد که اگر کسی می‌خواهد در امر صادرات و فروش کشمش و سایر میوه‌ها فعالیت کند، باید برای کیفیت بسته‌بندی یعنی طراحی جعبه و کیفیت متریال به‌کاررفته در آن اهمیت زیادی قائل شود. اغلب کارتن‌های کشمش طراحی ساده‌ای دارند ولی برخی از شرکت‌ها از طراحان حرفه‌ای و ظاهری جذاب و زیبا برای تولید بسته‌بندی کشمش و خشکبار و کارتن مرکبات استفاده می‌کنند.

امروزه، انواع جدیدی از طراحی و ساخت جعبه‌های خشکبار موردتوجه واحدهای تولیدی قرار گرفته‌اند که یکی از نمونه‌های آن، برش و دیزاین جعبه با تکنولوژی دایکات است. دایکات، به استفاده از نوعی طرح و قالب شکل یافته و برش خورده آماده گفته می‌شود که از مزیت‌های آن، ظاهر و طراحی مشتری‌پسند است.

ابعاد جعبه کشمش

نسبت به سایر خشکبار، کشمش میوه‌ای است که وزن آن در قیاس با حجمش بیشتر بوده و در نتیجه، امکان استفاده از کارتن‌های بزرگ برای بسته‌بندی آن وجود ندارد؛ زیرا نگهداری حجم بسیار زیادی کشمش در کنار هم، امکان به بارآوردن خسارت و همچنین مشکلات حمل‌ونقلی را سبب خواهد شد.

ابعاد کارتن‌های نگهدارنده این محصول نسبت به حجم و وزن آن مشخص می‌شوند. اگر وزن نسبت به حجم بیشتر باشد، تعداد کارتن‌ها را افزایش می‌دهند و اگر حجم بیشتری کشمش موجود باشد، ابعاد کارتن افزایش می‌یابد. در سال‌های اخیر، شرکت‌های کارتن‌سازی به مقداری قراردادی برای ابعاد جعبه دست‌یافته‌اند که این ابعاد عبارتند از:

  • طول: ۳۰ سانتی‌متر
  • عرض: ۱۴.۵ سانتی‌متر
  • ارتفاع ۱۰ سانتی‌متر

لازم به ذکر است که ابعاد کارتن کشمش تولیدی باید در حدود مقادیر ذکر شده باشد؛ زیرا که این ابعاد، مناسب‌ترین اندازه‌های کارتن کشمش هستند و با اصول تولید و طراحی جعبه‌های حاوی خشکبار مطابقت دارند؛ گرچه امکان طراحی و خرید کارتن کشمش با اندازه‌های بیشتر یا کمتر وجود دارد.

وزن کارتن

کارتن‌های حمل و نگهداری کشمش به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. کارتن‌های با وزن کمتر از ۳ کیلوگرم، کارتن‌های ۳ تا ۵ کیلوگرم و کارتن‌هایی برای حمل محصولاتی با وزن ۵ الی ۱۰ کیلو که بسته به نیاز مشتریان مورداستفاده قرار می‌گیرند.

از میان کارتن‌های ذکر شده، متعادل‌ترین و مورد اقبال ترین وزن خرید کارتن کشمش، کارتن‌هایی با وزن ۳ کیلوگرم هستند که دارای ابعاد مناسب و سبک برای حمل بهتر است. در کنار کارتن‌های بالا، کارتن‌هایی با وزن ۱ کیلوگرم و ۲ کیلوگرمی نیز تهیه شده‌اند.

بااین‌وجود، خریداران مجبور به سفارش یک کارتن با ابعاد و وزن قراردادی از شرکت‌های کارتن‌سازی نیستند و می‌توانند به خرید کارتن کشمش با ابعاد و وزن موردنظر خود اقدام کنند. صنایع تولید و تهیه کارتن صرفاً وظیفه بیان نقاط قوت و ضعف محصول ارائه شده را دارند و انتخاب نهایی با خود مشتری است. به‌عنوان‌مثال، به مشتری اعلام می‌کنند محصول موردنظر توانایی حمل میزان زیادی از محصول را دارد و یا در هزینه‌های حمل‌ونقل و سایر موارد اثر بیشتری دارد.

کارتن کشمش آیین پک

کارتن ۳ کیلوگرمی، وزنی متعادل برای کارتن‌های کشمش

 

اصول بسته‌بندی کشمش

یکی از اصول طراحی بسته‌بندی کشمش، همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد، توجه به وزن بار است. استانداردهای حمل خشکبار، اجازه استفاده از کارتن‌های با وزن بیشتر از ۱۰ کیلوگرم را نمی‌دهند و احتمال خسارت دیدن محصول را در این مقیاس بالا می‌دانند.

برای بسته‌بندی کشمش باید از کارتن‌هایی استفاده کرد که همراه خود لایه‌ای از سلفون داشته باشند. دلیل استفاده از این وسیله، این است که سلفون روی کارتن از ورود رطوبت و آب به داخل جعبه جلوگیری می‌کند و محصول را سالم نگه می‌دارد.

نکته دیگری که در بسته‌بندی کشمش اهمیت دارد، استفاده ‌نکردن از کیسه‌های نایلونی برای حمل خشکبار است؛ مگر در شرایطی که فاصله زمانی بسته‌بندی و قرارگیری آن در کارتن‌های مقوایی کوتاه باشد. در کیسه‌های نایلونی امکان دریافت رطوبت و همچنین بروز قارچ و انواع کپک وجود دارد.

خرید کارتن کشمش

سلفون از ورود رطوبت و آب به داخل جعبه جلوگیری می‌کند

نکات طراحی چاپ روی کارتن کشمش

کشمش‌های مختلفی بستگی به کاربرد و موارد مصرف وجود دارند که در دسته‌بندی‌های متنوعی قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین انواع کشمش می‌توان به کشمش‌پلویی و کشمش سبز اشاره کرد که کشمش‌پلویی در طبخ غذا و کشمش سبز در آجیل به کار می‌رود. چاپ روی کارتن کشمش باید با نوع کشمش مصرفی تطابق داشته باشد. ازاین‌رو، نمایش یک تصویر متناسب و زیبا از نوع کشمش روی کارتن باعث استقبال و جذب مشتری می‌شود.

از دیگر موارد مهم و کلیدی در بسته‌بندی و طراحی کارتن، معرفی اصولی برند و واحد صنعتی است. باید لوگو و شعار شرکت در معرض دید مشتریان قرار بگیرد و به بهترین شیوه خود را به خریداران معرفی کند. از نکات دیگری که می‌توان برای خرید کارتن کشمش به واحدهای تولیدی این محصول اشاره کرد، ذکر مشخصات واحد تولیدی و همچنین ارائه راه‌های ارتباطی روی جعبه است. خریداران می‌توانند بسته به سلیقه خود جزئیات را تغییر دهند و یا کارتن را بدون چاپ و توضیحات تهیه کنند.

کارتن کشمش

تهیه و تولید کارتن کشمش بر حسب سلیقه و نیاز خریداران

کلام آخر

قیمت خرید کارتن کشمش و سایر میوه‌جات مانند کارتن مرکبات، باتوجه‌به معیارهای متفاوتی تعیین می‌شود. این تفاوت قیمت در مورد تمامی بسته‌بندی‌های تولید شده در کارخانه‌های کارتن‌سازی وجود دارد. کارتن‌های دارای سلفون به علت کیفیت و قدرت در نگهداری و حفاظت کشمش در مقابل رطوبت، قیمت بالاتری نسبت به جعبه‌های ساده و بدون سلفون دارند.

از نکات دیگر دررابطه‌با کارتن‌های کشمش این است که اگر اصول بسته‌بندی محصول و موارد مربوط به طراحی ظاهر به بهترین شیوه ممکن رعایت شود، استقبال بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر محصول را در پی دارد. شما می‌توانید بسته‌بندی‌های مدنظر خود را از طریق این شرکت سفارش داده و کارتن کشمش موردنیاز خود را در ابعاد و طرح مورد سلیقه خود تحویل بگیرید. خرید کارتن کشمش از این شرکت، یک انتخاب مقرون به صرفه خواهد بود.

شروع مکالمه
جهت کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند